4.6 C
Belgrade
petak. 7. februar 2025

Buy now

spot_img

Strip prevare i sramote…

Laži o Er Srbiji i Etihadu?

Posle razgovora i savetovanja sa advokatima javnog odbora za zaštitu građana u Švedskoj, poslovnica Er Srbije u Štokholmu je prijavljena za prevare putnika. Advokati te institucije, koji izvrsno poznaju zakone Evropske Unije i Švedske, savetovali su oštećenom (u ovom slučaju meni) da pored prijave odboru za reklamacije podnesem i tužbu švedskom sudu. U pravnoj državi (a Švedska, za razliku od naše matice, to jeste) kao i u skoro svim drugim državama u svetu, građanima je zagarantovano da dobiju ono šta su kupili i platili. Na primer: ako platite mercedes, ne može niko, pa ni šeikov Etihad, da vam isporuči starog i raštimovanog fiću, što je primer najboljeg opisa za ponašanje Er Srbije prema njenim putnicima. Bezobrazluk i omalovažavanje građana Srbije, počelo je od dana preuzimanja JAT-a od Etihada. Konačnoj odluci da na ovaj način tražim povraćaj onoga što mi je prevarom uzeto, doprinelo je ono što je u Skupštini Srbije o Er Srbiji 27. maja 2014. rekao Zoran Babić, potpredsednik Srpske napredne stranke, citat:

„Er Srbija je postala kompanija koja svoje putnike prevozi sigurnim i bezbednim avionima do osam godina starosti za razliku od prethodne kompanije…“.

Za razliku od mnogih ima i onih koji, da bi zadržali poštenje i moral, dobrovoljno umesto kavijara i jastoga jedu proju sa sirom, ili parče hleba namazano svinjskom mašću, sa malo soli ili šećera, kako ko… Ali retko ko pristaje da ga baš oni kojima je jastog i ručak i večera prave bezbroj puta budalom, odnosno da naplate jastoga a serviraju sardelu, koja je počela da zaudara. Ćutnja i moja jednostrana komunikacija sa Er Srbijom, u pokušaju da im objasnim da su njihova konstantna potkradanja, koja toleriše vrh kompanije, nezakonita (ja sam im pisao i telefonirao, a oni ćutali i ignorisali) neće biti večna. Shvatio sam da moje ćutanje o njhovoj sramoti nije dokaz mom patriotizmu prema zemlji Srbiji. Naprotiv. Papagajske slavopojke Aleksandra Vučića o Etihadu i Er Srbiji, kao i reči, lažne ili izostavljene, a istinite, od potpredsednika SNS, ne mogu da budu od koristi Srbiji. Sramota, bruka i šteta koju će prouzrokovati suđenje koje je u pripremi i informisanja švedskih medija o prevarama putnika koji karte kupuju u poslovnici Er Srbije u Štokholmu, biće jednokratna. A sramota avio kompanije Er Srbija, ponekad počinje ovako:

etihad

Kada iz Beograda letite jutarnjim avionom, dešava se da ”poljubite” zatvorena vrata Vip salona, koji koriste putnici biznis klase. Informacije o razlogu ove neugodnosti ne možete da dobijete ni na šalteru Er Srbije, jer je, isto kao i salon u kome ste nameravali da u miru napišete neki tekst, prekontrolišete uslove nekog važnog ugovora koji bi trebalo da prihvatite ili odbijete, takođe zatvoren.

etihad1

Ulaskom u avion putnik vidi isto ovo što vi, koji čitate ovaj tekst, vidite na fotografijama. U tom avionu nema biznis klase, kojom je putnik trebalo da putuje i za koju je platio između 300 do 400 ili više evra, od koštanja karte za ekonomsku klasu. Ovde su priložene slike samo iz dva aviona, jer bilo bi neozbiljno postaviti i ostale, najmanje dvadesetak, za svaki let na liniji Štokholm-Beograd-Štokholm, na kome je letela mašina u kojoj nije bilo biznis klase.

biznisEtihadu je, odnosno Er Srbiji, ”vaoma važno” da su im putnici zadovoljni i da ne misle na činjenicu da su opet, po ko zna koji put, prevareni i naplaćeno im stotine evra više od koštanja karte ekonomske klase. Možda je zato na ”zidu” aviona iznajmljenog od Bugarske, zalepljena pločica na kojoj piše ”Biznis klasa”? Pored toga, da ne biste, ne daj Bože, pomislili da vas svesno varaju, prvih nekoliko redova od ostalih sa istim sedištima, odvojili su plastičnom zavesom. Prijatan let…

Da li pametnjakovići u Er Srbiji zaista misle da je putniku ”prijatno” da, reprizirano, više od dva i po sata, koliko traje let od Beograda do Štokholma, sedi raskrečen ili iskrivljen? A platio je fotelju… Ili da posle tih i takvih putovanja izađe iz aviona sa bolovima u leđima i modricama na kolenima, koja su udarala u sedište ispred njegovog? Slike ponekad govore više od reči. Pred čitaocima je samo nekoliko od slika (sa različitih letova) koje govore istinu o ”biznis klasi” nacionalne avio kompanije, čiji je većinski vlasnik (sa 51%) vlada republike Srbije a sa 49% suvlasnik je Etihad iz šeikovog Emirata. Inače, zaposleni u Er Srbiji tvrde da u svemu odlučuju ljudi iz Etihada, odnosno da se njihove naredbe i stavovi izvršavaju i sprovode od srpskih direktora i šefova. Ni jedan od tih direktora nije našao za shodno da odgovori ili da kaže nekom od šefova iz odgovarajuće službe da odgovore na neki od mejlova, koje sam slao i tražio dogovor na postavljena pitanja.

Predlagao sam i da moj novac, koji su mi po mom shvatanju ukrali, nezakonito i na prevaru uzeli i oteli, a po švedskom birou nezakonito zadržali, jer nisu isporučili uslugu koju su naplatili, uplate u moje ime kao humanitarnu pomoć. Na primer, za bolesnu decu ili za decu bez roditelja. Ni reči odgovora. Predstavništvo Er Srbije u Štokholmu sam obavestio telefonom (i naglasio da snimam naš razgovor) da informiše Beograd da ću, ako u roku od sedam dana ne dobijem odgovor na poslednji mejl, o svemu upoznati švedsku javnost putem medija i pokrenuti sudski zahtev za povraćaj nezakoniti prisvojen novac, razliku između biznis i ekonomske klase. Bilo je to pre poplava, ali sam ćutao više od rečenih nedelju dana, zbog tragedije koja je zadesila zemlju. Ali njihovo ignorisanje i nastavljena ćutanja su inicirala tužbu, koju sam sve vreme odlagao, a uskoro ću i na Švedskoj televiziji govoriti kako posluje aviokompanija koja je, ako je verovati predsedniku i potpredsedniku SNS i premijer Srbije, lider u regionu!

etihad2

etihad3

Visok sam 185 cm i težak 85kg i nemam stomak. Kao što se vidi, na jednom od letova, jedva sam se ”uglavio” u plaćenu ”fotelju” biznis klase, a na drugoj slici se vidi spušteni stočić, koji nije mogao da se gurne ka etihad4naslonu stolice ispred mene i moj ”presečen” stomak. Nikada nisam jeo u avionu u kome nije bilo biznis klase, a i da sam hteo da jedem, kao što se vidi, ne bih mogao. Ko može da jede kad mu je ploča na kojoj bi trebalo da bude servirano jelo, uvučena u dajafragmu? Možda mogu stojeći, ili da sam neki akrobata ili žongler? I ne samo što nisam mogao da jedem, nego nisam mogao ni da koristim lap-top i na njemu napišem ono što sam planirao da uradim za vreme leta od Štokholm-Beograd, ili obratno. Pogledajte ovu sliku sa leve strane i sve će vam biti jasno. Kad je ”stočić” gurnut do naslona stolice pred vama, na kojoj se i nalazi, nemoguće je otvoriti monitor lap topa do ugla koji je potreban (ako ste prosečne visine) da biste videli šta pišete. Ako povučete ploču ka vama (kao što pokazuje leva strana na fotografiji) imali biste dovoljan prostor između naslona stolice ispred, onoliko koliko je potrebno da otvorite poklopac-monitor na lap-topu. Ali onda bi trebalo da ste široki najviše desetak santimetara – od stomaka do leđa.

Dosta sa slikama. U sledećem nastavku će čitaoci Korena, i posle toga, uskoro, i gledaoci Švedske televizije videti video snimke ”nemirnih” stolica u avionima ”koji su stari najviše 8 godina”, a kojima leti Etihad i Er Srbija. Nisam pogrešio kada sam napisao i avionima kojima leti Etihad, mada sa takvim stolicama ne bi smelo da se dozvoli poletanje aviona sa matičnog aerodroma. U ovim slučajevima sa aerodroma ”Nikola Tesla” u Beogradu. Zbog arogantnosti ljudi u ”našoj” nacionalnoj avio kompaniji konačna koštanja će biti više desetina hiljada evra, a ukupna šteta kompanije i stotinu puta veća od mojih oko 3.000 evra, koliko je ukupno Er Srbija do sada bespravno prisvojila. Nije ih interesovalo ni da moj novac daju kao pomoć onima kojima je potrebna. Za njih je to sitna lova, da bi zbog „pišljivih“ oko 3.000 evra njihovi direktori (Etihada ili Er Srbije) napisali, ili dozvolili da služba za reklamacije (kojoj je zadnji mejl poslat aprila meseca) odgovori i napiše nekoliko reči, koje se očekuju od svakog normalnog čoveka ili što bi trebalo da je obaveza svake normalne kompanije: Izvinjavamo se za neprijatnosti. A i zašto bi to učinili kada na letovima Er Srbije, od Štokholma do Beograda, osim budale koja uvek sedi na sedištu 2F, retko da ima drugih putnika. Bar ne na letovima i danima kada sam ja putovao i sedeo sam u prva „biznis“ dva ili tri reda. Doduše jedno pismo izvinjenja, par meseci pre nego što je Etihad preuzeo JAT i samo dva dana posle mog prvog obraćanja JAT-u poslao mi je tadašnji vršilac dužnosti generalnog direktora JAT-a. To njegovo izvinjenje je preko noći postalo nevažeće jer, kako reče jedna od službenica: ”Er Srbija nije JAT i nema ništa sa JAT-ovim obećanjima ili problemima”. To da je (na papiru) većinski vlasnik nacionalne avio kompanije Srbije – vlada Srbije, nema značenja. Pitaću advokata da li švedski sud ima mogućnost da traži na uvid ugovor sklopljen između Srbije i šeikovog Etihada, da bi se uverili da li u njemu postoji pravni osnov koji dozvoljava ovakvo ponašanje i ponižavanje srpskih putnika. Ne mislim samo na gore napisano, nego i da je na letu, aprila meseca, iz Beograda za Štokholm, bio avion Etihada u kome nije postojala ni jedna reč upozorenja ili uputstva napisana na srpskom. Ni u kabini ni u toaletu, nego samo na engleskom i arapskom. Verujem da od 122 putnika, koliko ih je bilo na tom letu, bar polovina njih, majke, tetke, strine, babe i dede… koji su putovali u posetu svojoj rodbini u Švedskoj, nisu znali da čitaju ni engleski ni arapski. Stjuardova demonstracija o sigurnosti i eventualno prinudnom sletanju na vodu, bila je praćena i na srpskom i na engleskom, ali mi nije jasno zašto je ono uobičajeno obraćanje pilota sa informacijama o letu, bilo samo na engleskom? Ponižavajuće je za građane i državljane Srbije da im se informacija o letu srpske nacionalne avio kompanije, daje samo na engleskom. Čak i ako je avion i njegovo letačko osoblje tog dana bilo poslato kao ispomoć Air Srbiji iz Emirata, sramota je da su uputstva samo na arapskom i engleskom…

Nikola Janić

(raniji tekstovi na temu Er Srbija/Etihad)

Čega se pametan stidi (1)

Čega se pametan stidi (2).

Povezani Prilozi

1 KOMENTAR

  1. Vise ne mogu koristiti “Srnbija “ jer ta rec vise ne predstavlja Srpski narod … vecnesposobnu PARAZITSKU VLAST koja radi sve protiv naroda od cije lnesreceose odlocno prosperira.
    Znaci srpski narod je odavno umrtvljen i umoran , da ne kazem ubijen … od svakodnevnih prevara koja mu se desavaju …a vise se ne trude ni da ih prikrivaju …. sad je to sve “transparentno“’
    Tako da ne treba zaliti …i treba ih spolja ocrniti …u najmanju ruku stetocine treba unistiti dok je steta manja !!!

    Pozdrav ne treba te se osecati krivim niti na bilo koji nacin osecati da ste nas izdali …samo napred

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite svoj komentar
Ovde unesite svoje ime

Ostanite povezani

0FanovaLajkuj
0PratilacaZaprati
156PretplatnikaPretplatite se

Poslednji prilozi