4.6 C
Belgrade
petak. 7. februar 2025

Buy now

spot_img

Ponižavaju, maltretiraju, zajebavaju…(2)

Prvi tekst iz feljtonskog pisanja sa ovom temom imao je naslov ”Ponižavanja i zajebavanja građana” ali moram da dodam i zaboravljenu reč ”maltretiraju”, jer to čine svakodnevno. Pre nego što nastavim sa najavljenim tekstom, želim da odgovorim na pitanje postavljeno u jednom od komentara na predhodni tekst, u kome je gospodin Kovačević između ostalog napisao: Hteo bih da pitam da ne preterujete po pitanju dužine reklama na Pinku i drugim televizijama?”

Moj odgovor je: Ne. Ne preterujem, a kao što sam napisao nije samo Tv Pink taj koji krši zakon o oglašavanju i to se ne dešava sporadično. Televizije u Srbiji krše reč zakona konstantno i ta ignorisanja traju godinama. Nadležna tela i pravne institucije ne reaguju da bi to zaustavile, ili to čine ponekad, prividno, delimično i neefikasno, nežno i blago, da nekog ne povrede a narodu zamažu oči. Kao autor teksta naglasio sam da emitovanje nedozvoljenih minuta često traje duže od dozvoljene minutaže i da za to postoje vizuelni dokazi i validna dokumentacija. U priloženoj fotografiji su trajanja emitovane reklame u epizodama jedne serije, tokom avgusta meseca 2017. godine a danas smo pri kraju meseca juna 2019.

Da li se nešto promenilo? Nije, jer uz dozvolu države (čitaj Vučića) pojedinim moćnicima, pojedincima i kompanijama, dozvoljeno je da kontinuirano krše zakon, ne samo kada su reklame u pitanju i ne samo 2017. godine. Evidencija za 2016. 2017. 2018. i 2019. godinu, o kršenju zakona o oglašavanju, koji je i menjan tako da je ”poboljšan” u korist emitera a ne gledalaca. Da li je to moguće u pravnoj državi za koju predsednik Vučić, ministar policije Stefanović i drugi… reprizirano tvrde da je Srbija zemlja u kojoj je zakon najčvršća i neprobojna brana? Možda su isključili ono što govori izreka da ”dinar vrti tamo gde burgija ne može”. Kada je u pitanju Tv reklamiranje nameće se utisak da neka velika ”burgija” i te kako vrti… na više televizija.

Primera radi: Cena jedne sekunde emitovanja reklame na jednoj od televizija, u serijama ili u zabavnom programu koji se emituje u večernjem terminu, od osam sati… kreće se od 18 do 20 000 dinara, što je oko 150 evra po sekundi. Popodnevni termini su upola jeftiniji, 10.000 dinara, a kad se pogleda od te televizije objavljen cenovnik može se mirne savesti reći da prosek cene jedne sekunde jeste oko 140 -150 evra. Uobičajena dužina prekoračenja zakonom dozvoljene minutaže je u proseku između 6 -7 minuta, a nije retko da prelazi i 15 minuta, u pojedinim slučajevima i preko 20 minuta.

Namera mog teksta nije da ulazim u to koliko je minuta zakonito a koliko nezakonito, za to ima ko je odredjen i odgovoran, ali mi je neshvatljivo da televizije koje godišnje samo na reklamama zarade stotine miliona evra, na mnoge načine ignorišu svoje milionske gledaoce. Ne samo što na njihovom ”najbržem sajtu” nemaju ni šemu sa vremenom emitovanja programa, već i u mnogo čemu drugom, o čemu je televizija u pitanju obaveštena.

Na kraju krajeva, zašto bi se vlasnici nekih medija obazirali na propise, kada prvi čovek države ne poštuje ni Ustav države na kome se zakleo i čiji je on predsednik? Isto se odnosi i na predsednicu Skupštine Maju Gojković koju nije briga da zasedanja Skupštine u 99% slučajeva počinju sa 10, 15, 20, 30… minuta kašnjenja. Ovu damu, ili nekog predsedavajućeg koji je otvarao dnevna zasedanja i rad Skupštine, nikada nismo čuli da su gledaocima RTS-a (koji direktno prenosi zasedanja) izgovorili reč izvinjenja zbog kašnjenja, koja su postala ustaljena praksa ove institucije. O ovome opširnije i detaljnije u sledećem tekstu…

Ponižavanja i zajebavanja građana…(1)

Nikola Janić

Povezani Prilozi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite svoj komentar
Ovde unesite svoje ime

Ostanite povezani

0FanovaLajkuj
0PratilacaZaprati
156PretplatnikaPretplatite se

Poslednji prilozi